torsdag 15 september 2011

Presentation av styrelsen

Nästa vecka har vi styrelsemöte i Hultsfreds teaterförening, en del av Riksteatern, och jag håller just på att ta fram ett förslag till dagordning. Oktober månads föreställningar närmar sig, vi har fått affischer till Blåvingar och nu tar vi itu med de förberedelser, som återstår. Dessutom har jag ett mycket trevligt förslag till föreställning våren 2012. Hoppas att jag får dom andra med mig.
Styrelsen består av sex ordinarie ledamöter och två ersättare.
Ordförande Majny (jag, bloggaren), vice ordf. Suzanne, kassör Ove, sekreterare Mona, Anita, Berit, Minna-Maria och Rose Marie.
Nu ser jag att svt2 har en teaterföreställning på lördag igen. En stjärt på himlen (Cecilia Frede och tre musiker). Den börjar kl 21. Det är också en av de föreställningar, som Riksteatern turnerat med, men den blev väldigt snabbt fullbokad. Dessutom vet jag inte om vi har en tillräckligt stor scen för en sådan föreställning. Men vilket bra initiativ av SVT att sända svensk teater igen. Många av oss, vi som var med på den svartvita tiden, har saknat TV-teatern.

Inga kommentarer: